AMSTERDAM - Unilevers gedwongen verkoop van Sanex kan het bedrijf tot 715 miljoen euro opleveren. Verschillende concurrenten van de consumentengoederenproducent hebben interesse getoond in de overname van het deodorantmerk.

Dat meldt persbureau Bloomberg op basis van bronnen rondom de zaak die anoniem willen blijven.

Unilever-concurrenten Procter & Gamble, Johnson & Johnson, Henkel en Colgate-Palmolive zouden interesse hebben in Sanex.

Voorwaarden

Unilever nam vorig jaar de persoonlijke verzorgingstak van Sara Lee over voor 1,21 miljard euro. De Europese Commissie gaf hier in november toestemming voor onder voorwaarde dat Unilever afstand zou doen van Sanex.

De Commissie vindt dat Unilever al een sterke positie heeft op de deodorantmarkt met Axe, Dove en Rexona.

Volgens de bronnen kocht Unilever Sara Lee juist omdat het Sanex wilde verwerven. Volgens een analist is de verkoop van het deodorantmerk een enorm verlies. "Omdat het de reden is dat ze de deal überhaupt maakten."