NEW YORK - Het Amerikaanse mediaconcern Time Warner heeft in het laatste kwartaal van 2010 meer geld verdiend, onder meer dankzij hogere reclame-inkomsten bij de televisietak. Dat blijkt uit cijfers die woensdag werden gepubliceerd.

De inkomsten uit advertenties op de betaalzender HBO en nieuwskanaal CNN stegen met 21 procent. Mede daardoor ging de totale omzet in het vierde kwartaal met 8 procent omhoog tot 7,8 miljard dollar (5,6 miljard euro).

De nettowinst klom tot 769 miljoen dollar (557 miljoen euro) vergeleken met 631 miljoen dollar een jaar eerder. De cijfers waren beter dan analisten hadden verwacht.

Topman Jeff Bewkes verwacht voor dit jaar een hogere winst dan eerder gedacht. Time Warner gaat bovendien extra geld steken in nieuwe producties en de marketing van nieuwe programma's.

Ook wordt een hoger dividend uitgekeerd aan de aandeelhouders en vergroot het bedrijf zijn aandeleninkoopprogramma tot 5 miljard dollar. Time Warner is ook het moederbedrijf van filmstudio Warner Brothers en Time Magazine.