NEW YORK - Het Amerikaanse mediaconcern Time Warner heeft in het derde kwartaal iets meer omzet geboekt dan een jaar eerder. Dat was hoofdzakelijk te danken aan de omzetgroei bij de televisieactiviteiten van het bedrijf. Dat blijkt uit woensdag gepubliceerde cijfers.

De totale omzet steeg met 2 procent tot 6,4 miljard dollar (4,6 miljard euro). De nettowinst nam echter met 21 procent af tot 522 miljoen dollar.

Bij de zenders CNN en HBO kwamen meer inkomsten uit de verkoop van reclamespotjes en abonnementen binnen. De omzet steeg bij die divisie met 9 procent tot 3 miljard dollar.

Ook bij de tijdschriftentak, met titels als Time Magazine en People, stegen de advertentie-inkomsten. Daar werd echter minder geld verdiend met de verkoop van abonnementen.

Bij de filmdivisie Warner Brothers bleef de omzet gelijk op 2,8 miljard dollar. Weliswaar had de filmstudio een hit met de film Inception maar dat was niet genoeg om het succes van een jaar eerder met films als Harry Potter and the Half-Blood Prince en The Hangover te overtreffen.