AMSTERDAM - Mediaconcern Telegraaf Media Groep heeft in het tweede kwartaal zijn bedrijfsresultaat op jaarbasis met 6,6 miljoen euro verbeterd tot 8,7 miljoen euro. Dat maakte de uitgever van onder meer dagblad De Telegraaf vrijdag bekend.

De verbetering in het resultaat is te danken aan lagere distributiekosten door de beëindiging van de zondagskrant van De Telegraaf per december 2009 en door andere kostenbesparingen, aldus TMG.

Het kostenbesparingsprogramma, waarmee het bedrijf het jaarlijkse kostenniveau met 40 à 50 miljoen euro wilde verlagen, is nagenoeg afgerond, zo liet het bedrijf weten. Het kostenniveau is nu met 47 miljoen euro verlaagd.

ProSiebenSat1

Het nettowinst steeg van 5,8 miljoen euro tot 10,6 miljoen euro. Deze verbetering is voor een groot deel te danken aan de baten uit een deelneming van 6 procent in het Duitse mediaconcern ProSiebenSat1.

De omzet daalde op jaarbasis met 3,5 miljoen euro tot 150,3 miljoen euro. TMG handhaaft de verwachting van een genormaliseerde ebita-marge van minimaal 9 procent in 2010.

TMG wil zich de komende tijd behalve op kostenbesparingen ook richten op groeimogelijkheden, zowel met bestaande activiteiten als door middel van overnames.