FRANKFURT - De producent van Nivea-verzorgingsproducten, Beiersdorf, heeft in het tweede kwartaal de winst harder zien stijgen dan verwacht.

Het Duitse concern meldde donderdag vooral een sterke omzetgroei in Argentinië en Chili te hebben doorgemaakt. Een en ander was te danken aan een sterke prestatie van de Tesa-divisie, die plakband en lijmen voor de consumentenmarkt en de industrie maakt.

In Oost-Europa en in Aziatische landen stegen vooral de verkopen van cosmetica fors. Toch ziet Beiersdorf dat de verkoop van cosmetica en andere consumentengoederen ''nog niet terug is naar het dynamische groeipad van de afgelopen jaren''.

Tesa

Tesa maakte een omzetsprong van bijna 20 procent, onder meer door een sterke vraag vanuit de auto- en elektronicabranche.

De omzet van Beiersdorf in het tweede kwartaal kwam uit op 1,63 miljard euro, gelijk aan de voorspelling van analisten. Het bedrijfsresultaat (ebit) bedroeg 199 miljoen euro, hoger dan de verwachting van marktvorsers. Beiersdorf handhaafde de winstverwachting voor heel 2010.