NEW YORK - Mediaconcern Time Warner heeft het afgelopen kwartaal flink geprofiteerd van film- en televisiesuccessen als Sex and the City, Harry Potter en True Blood.

Mede dankzij een toename van de reclameopbrengsten kon het concern woensdag de verwachtingen voor de rest van het jaar verhogen.

Time Warner boekte in het tweede kwartaal met 6,4 miljard dollar 8 procent meer omzet dan in dezelfde periode een jaar eerder. Het bedrijf verdiende 14 procent meer aan advertenties bij de televisiezenders TNT en HBO dan een jaar eerder.

Warner Bros

De filmstudio's van Warner Bros brachten 8 procent meer op, dankzij nieuwe bioscoopsuccessen en de verkoop van rechten aan tv-zenders en gameproducenten.

Het concern hield met een nettowinst van 562 miljoen dollar 7 procent meer over dan in het tweede kwartaal van 2009. Het bedrijf verwacht nu de aangepaste winst per aandeel dit jaar met minimaal 20 procent te kunnen laten groeien.

Eerder werd uitgegaan van een winstgroei van minstens 15 procent ten opzichte van vorig jaar.