AMSTERDAM - De overname van de persoonlijke verzorgingslijn en de Europese wasmiddelenmerken van het Amerikaanse Sara Lee door Unilever loopt vertraging op. De Europese kartelautoriteiten hebben meer tijd nodig om naar de transactie te kijken.

Dat maakte Unilever dinsdag bekend. Unilever verwacht nu dat de overname in het vierde kwartaal van dit jaar zal worden afgerond in plaats van in het derde kwartaal, waar het concern eerder op rekende.

Unilever en Sara Lee bereikten in september vorig jaar overeenstemming over de overname van verzorgingsproducten zoals Sanex, Zwitsal en Prodent en wasmiddelen als Biotex en Neutral ter waarde van 1,28 miljard euro.

Gevolgen

Volgens Unilever heeft de Europese Commissie meer tijd nodig om te kijken naar de gevolgen van de overname op verscheidene markten. De transactie omvat meer dan negentig merken in negentien Europese landen.

De merken die Unilever van Sara Lee overneemt, hebben een totale jaarlijkse omzet van 750 miljoen euro.