Carlsberg zet verlies om in winst

KOPENHAGEN - De Deense brouwer Carlsberg heeft in de eerste drie maanden van 2010 in Azië en Europa meer bier verkocht dan vorig jaar. Daarmee wist hij de tegenvallende verkopen op de belangrijke Russische markt voor een groot deel te compenseren.

De op drie na grootste bierbrouwer ter wereld meldde dinsdag een nettowinst van 471 miljoen Deense kroon (63,2 miljoen euro) over het eerste kwartaal. Een jaar eerder werd nog een verlies van 212 miljoen kroon (28,5 miljoen euro) geboekt.

De omzet daalde echter met bijna 7 procent tot 735 miljoen kroon (98,7 miljoen euro). In Rusland gingen de verkopen door een verhoging van de accijnzen op bier met 12 procent achteruit.

Carlsberg, dat ook merken als Tuborg, San Miguel en Kronenbourg produceert, verwacht dat de nettowinst over 2010 uitkomt op 5 miljard kroon (672 miljoen euro). Dat is 20 procent meer dan vorig jaar.

IEX.nl (mediapartner)

IEX.nl (mediapartner)
IEX.nl is hét beleggersplatform van Nederland. Volg alles van deze mediapartner. 

Bedrijfsnaam

Bedrijfsnaam
Een naar de eigenaar vernoemd bedrijf zou betere resultaten boeken. Maar is zo'n naam ook altijd handig?

Koophuis

Koophuis
Hoe ziet de woningmarkt er in de nabije toekomst uit?

NUwerk

Tip de redactie