HERZOGENAURACH - De Duitse fabrikant van sportkleding en -artikelen Adidas heeft dinsdag zijn omzetverwachting voor 2010 naar boven bijgesteld. Eerder schroefde het bedrijf ook al zijn winstverwachting op.

Adidas rekent nu voor heel 2010 op een omzetgroei van circa 5 procent. Eerder werd van een zwakkere groei uitgegaan. Adidas verwacht te profiteren van het wereldkampioenschap voetbal in Zuid-Afrika, waarvan het bedrijf de belangrijkste sponsor is.

Ook ziet Adidas verbetering bij het Amerikaanse dochtermerk Reebok, dat lange tijd slecht liep.

Winstverwachting

In april verhoogde Adidas zijn winstverwachting voor dit jaar naar 430 tot 480 miljoen euro van een eerder voorspelde 400 tot 450 miljoen euro.

Adidas sponsort deze zomer op het WK twaalf teams, waaronder Duitsland, Europees kampioen Spanje en gastland Zuid-Afrika. Ook levert het bedrijf spullen aan de organisatie zoals kleding voor scheidsrechters en wedstrijdballen. Nike sponsort tien elftallen en Puma zeven.