Citroën brengt na de zevenzits C4 Picasso nu ook de vijfzitter uit. Die is behoorlijk anders dan zijn grote broer. Hij oogt sportiever, maar is vooral een goede ruimteauto.

Citroën brengt na de zevenzits C4 Picasso nu ook de vijfzitter uit. Die is behoorlijk anders dan zijn grote broer. Hij oogt sportiever, maar is vooral een goede ruimteauto.
 
De petit Picasso is een aangename verrassing. Het is niet zomaar een afgehakte zevenzitter; met name de achterzijde is compleet verschillend. De grote versie oogt vooral elegant. DDe vijfzitter heeft wel iets sportiefs.
De C4 Picasso doet zijn reputatie als ruimteauto eer aan. De bagageruimte meet vijfhonderd liter en als de achterbank is neergeklapt is dat 1.734 liter. Daarnaast zit de auto vol met bergvakken en is er pneumatische vering. Daarmee kan de Picasso twaalf centimeter door zijn knieën. Dat is handig voor het inlaadgemak.
We reden met de 110 pk dieselmotor. Die maakt van de 1.600 kilo zware Picasso geen sprinter. De 138 pk sterke diesel lijkt een betere keus; het verbruik is immers gelijk. Achter het stuur wordt ook duidelijk dat de C4 Picasso geen sportief type is. Hij rijdt dynamisch maar is vooral een bijzonder comfortabele auto. Zoals het een Citroën betaamt.
 
De volledige rij-impressie met de Citroën C4 Picasso staat in AutoWeek 9, die nu in de winkels ligt.