Lexus heeft de kritiek op de 6-bak van de IS 220d ter harte genomen en gaat ook een versie met een korte eindoverbrenging aanbieden.

Lexus heeft de kritiek op de 6-bak van de IS 220d ter harte genomen en gaat ook een versie met een korte eindoverbrenging aanbieden.

De eerste Lexus met dieselmotor is een fijne machine maar ook wij waren niet te spreken over de ontzettend lange eindoverbrenging van de zesde versnelling. Daardoor was de zes in Nederland bijna niet te gebruiken. Onze duurtest IS 220d is net terug naar de importeur na een verblijf van een jaar in onze duurtestgarage. Pas bij 140 km/h in zes liep de IS diesel lekker, daaronder gaf de 400 Nm sterke motor in de hoogste versnelling nauwelijk thuis. Bij 120 draaide het blok 1.550 toeren. Het kwam er op neer dat we de hoogste versnelling in Nederland lieten voor wat -ie was. Maar vanaf juni kunnen kopers kiezen uit een IS 220d met kortere eindoverbrenging van 3,2:1. Nu is die overbrenging 2,4:1. Overigens biedt Lexus de kortere eindoverbrenging aan in combinatie met 17 inch wielen in plaats van 16 inch, en dan bedraagt de meerprijs op de IS 220d Luxury 1.520 euro. De Business Luxury wordt standaard met 17 inch en de kortere eindoverbrenging voorzien.