Een week nadat DaimlerChrysler het merk Chrysler in de etalage heeft gezet, hebben de eerste geïnteresseerden zich al gemeld. De belangrijkste gegadigde is General Motors.

Een week nadat DaimlerChrysler het merk Chrysler in de etalage heeft gezet, hebben de eerste geïnteresseerden zich al gemeld. De belangrijkste gegadigde is General Motors.
Dat meldt het tijdschrift Automotive News. General Motors zou geïnteresseerd zijn in een complete overname van het momenteel verliesgevende Chrysler. Het in de etalage gezette merk zou ongeveer 14 miljard dollar waard zijn.
De berichten zijn met gefronste wenkbrauwen ontvangen, ook binnen General Motors. Klaus Franz, lid van de raad van bestuur van Opel, noemt een eventuele overname van Chrysler door het moederconcern een 'ramp'. Franz: 'Chrysler heeft net als ons concern een onevenwichtig modellenaanbod. Ik hoop dat we geleerd hebben van onze mislukte samenwerking met Fiat, die General Motors flink wat geld heeft gekost.'
Ook Hyundai en het Chinese Cherry zouden interesse hebben in Chrysler. Vooral het uitgebreide dealernetwerk van het Amerikaanse merk is erg waardevol voor de Aziatische merken.
Chrysler zit momenteel in zwaar weer. Over het afgelopen jaar leed het merk een verlies van 1 miljard dollar. Vandaar dat de Amerikanen de komende jaren 13.000 banen schrappen. In 2008 moet het merk weer winstgevend zijn, maar het is dus maar zeer de vraag of dat nog binnen de DaimlerChrysler-groep is.