We kennen geen extremere sportcoupé dan de TVR Sagaris. Zowel het uiterlijk als de rijbeleving zijn extreem.

We kennen geen extremere sportcoupé dan de TVR Sagaris. Zowel het uiterlijk als de rijbeleving zijn extreem.
Alles is anders aan de TVR Sagaris: zo is er de handleiding waarin omomwonden staat dat de auto, nadat hij is uitgezet, niet meteen weer zal starten. En probeer de deur maar eens open te krijgen. Dat gaat met een knopje onder de spiegels, deurgrepen zijn er niet.
Wat denk je van 400 pk en een gewicht van 1.150 kilo? Hij is schoftig snel en bruut. Helemaal op nat wegdek moet je flink ervaren zijn om hem tussen de strepen te houden. Voor je het weet begint hij te kwispelen.
Het mooist is de acceleratie en het gebrul van de zes-in-lijn, die bij TVR zelf vandaan komt. Maar eigelijk is alles indrukwekkend aan de Sagaris, die zijn naam ontleent aan een strijdbijl. Een treffender naam had voor deze bruut niet gekozen kunnen worden.
Een Posterstory van de TVR Sagaris staat in AutoWeek 7, die op 14 februari in de winkels ligt.