Het is Volkswagen ook vorig jaar gelukt het best verkopende merk van Nederland te blijven. Nummers twee en drie waren Opel en Ford.

Het is Volkswagen ook vorig jaar gelukt het best verkopende merk van Nederland te blijven. Nummers twee en drie waren Opel en Ford.
Volkswagen zette in 2006 50.504 auto's op kenteken, een stijging van 12,4 procent ten opzichte van 2005. Opel kon 44.620 kopers vinden en verkocht daarmee 0,3 procent meer auto's dan in 2005. De nummer 3, Ford, wist met 39.524 exemplaren (een stijging van 5,2 procent) Peugeot en Renault net voor te blijven.
De grote winnaars van 2006 zijn echter Toyota en Fiat, met verkoopstijgingen van respectievelijk 22,9 en 23,9 procent. Toyota klom hierdoor naar de zesde plaats, Fiat is drie plekken lager te vinden.
Volkswagen heeft de eerste plaats vooral te danken aan het succes op de zakelijke markt. Op de particuliere markt staat het Duitse merk slechts op de zesde plaats.