De Jeep Trailhawk Concept deelt zijn basis met de nieuwe vierdeurs Wrangler. Door zijn bijzondere constructie van de ramen en het dak, kan dit studiemodel een cabrioletgevoel geven, zonder dat het werkelijk zo'n auto is.

De Jeep Trailhawk Concept deelt zijn basis met de nieuwe vierdeurs Wrangler. Door zijn bijzondere constructie van de ramen en het dak, kan dit studiemodel een cabrioletgevoel geven, zonder dat het werkelijk zo'n auto is.
Het ontwerpteam dat verantwoordelijk is voor de Jeep Trailhawk concept heeft er alles aan gedaan om de auto snelheid te laten uitstralen. Zo is de afstand van het dashboard tot aan de vooras extreem lang, zijn de panelen aan de auto breedgeschouderd waarbij de ontwerpers hebben gedacht aan een strakgetrokken pijl en boog. Ook de ruitstijlen staan naar achteren, wat ook meewerkt aan de uitstraling van snelheid. De motor van de Trailhawk is een 3,0-liter Bluetec diesel met een vermogen van 215 pk en een maximaal koppel van 510 Nm.
Zoals bij elke concept car doet ook deze Jeep mee aan de grote wielen-trend. Ze hebben de maat 22 inch en met band en al komt het op liefst 34 inch. Verder valt op dat dit studiemodel is voorzien van het Trail Rated-keurmerk wat betekent dat de auto in staat is om het beroemde Rubicon-testtraject met goed gevolg te kunnen afleggen.
De Jeep dankt zijn naam aan de vorm van de koplampen. Die kijken je aan vanonder een gebogen wenkbrauw wat de ontwerpers deed denken aan de aanblik van een havik, vandaar dat aan de auto de naam Trailhawk is gehangen.
Bijzonder is de constructie van het dak en de ramen. De zijruiten kunnen volledig in de portieren worden verzonken en een B-stijl is er niet. Tel daarbij op dat de beide glazen dakpanelen kunnen worden verwijderd en de auto kan bijna doorgaan als cabriolet. De 'ruggengraat' over de lengte van de auto blijft altijd overeind staan en zorgt naast stijfheid ook voor een onderkomen voor de binnenverlichting en opbergvakken.