De nieuwe Mitsubishi Pajero doet niet mee aan de SUV-trend, ondanks een aantal comfortverhogende zaken. De Pajero blijft wat ie altijd al was: een terreinbeul in hart en nieren.

De nieuwe Mitsubishi Pajero doet niet mee aan de SUV-trend, ondanks een aantal comfortverhogende zaken. De Pajero blijft wat ie altijd al was: een terreinbeul in hart en nieren.
De introductie van de Pajero lijkt perfect getimed: precies op het moment dat de Dakar-rally ten einde loopt (en Mitsubishi zeer waarschijnlijk weer in de prijzen is gevallen) staat de auto in de showroom. Hoewel de woestijnauto slechts weinig gemeen heeft met de Pajero die in de showroom staat, is de geest hetzelfde. Kwaliteit, betrouwbaarheid en offroad-eigenschappen staan immers ook bij de gewone Pajero hoog in het vaandel.
Ondanks dat de auto weer een volgende evolutie van het Pajero-concept lijkt, is maar 25 procent van de auto hetzelfde gebleven. Ook het interieur is compleet nieuw, met goede afwerking en zelfs een 860 Watt sterke geluidsinstallatie. De zitpositie is niet ideaal, maar de terreineigenschappen zijn weer Pajero-waardig en die maken dus veel goed.
De complete rij-impressie met de Mitsubishi Pajero staat in AutoWeek 51, die op 20 december in de winkels ligt.