Audi komt met het logische vervolg op de nieuwe TT Coupé: de Roadster. De auto voegt een fraaie dimensie toe aan het rijplezier van de gesloten versie, zeker als je hartje winter onder een stralende zon kunt rijden.

Audi komt met het logische vervolg op de nieuwe TT Coupé: de Roadster. De auto voegt een fraaie dimensie toe aan het rijplezier van de gesloten versie, zeker als je hartje winter onder een stralende zon kunt rijden.
Ook de tweede generatie van de Audi TT is een 'opinion splitter': de ene groep vindt 'm te lief en kijkt er verder niet naar om, de andere groep valt wel voor het design van de nieuwe TT. Audi heeft de auto strakker en atletischer gemaakt, maar het design houdt wel duidelijk vast aan de 'oer-TT'.
De Roadster komt net als de Coupé met twee motorvarianten: de 2.0 TFSI met 200 pk en 3.2 V6 met 250 pk. De laatste krijgt standaard Audi's Quattro-aandrijving en elektrische kapbediening mee.
Het rijden met de coupéversie van de nieuwe TT vonden we een feest en met de Roadster is het niet anders. De 2,0-liter TFSI wil maar wat graag op zijn staart getrapt worden en je vraagt je dus af waarom je nog voor een 3.2 V6 zou doorsparen. Verder viel ons op dat de carrosserie vrijwel geheel trillingsvrij was.
De complete rij-impressie met de Audi TT Roadster staat in AutoWeek 51, die op 20 december in de winkels ligt.