Mazda heeft de juiste 'flow' helemaal te pakken. Na de Nagare concept car vond het Japanse merk het nu tijd om met een tweede concept te komen: de Ryuga.

Mazda heeft de juiste 'flow' helemaal te pakken. Na de Nagare concept car vond het Japanse merk het nu tijd om met een tweede concept te komen: de Ryuga.
Ryuga staat voor 'gracious flow'. Een maand geleden liet Mazda al de Nagare zien. Nagare is het Japans voor 'flow'. Mazda gebruikt dit woord in de naam van de Ryuga en de Nagare, omdat beide modellen de nieuwe designrichting van het merk inluiden. En die nieuwe ontwerpstijl heeft als kernwoord, u raadt het al, 'flow' meegekregen.

"De Ryuga definieert Zoom-Zoom," aldus Laurens van den Acker, hoofd Mazda?s ontwerpafdeling. "Hij combineert levendigheid, zelfvertrouwen, plezier en jeugdigheid in een ingenieuze verpakking."
Over de motorisering of verdere specificaties van de Ryuga doet het Japanse merk verder nog geen mededelingen. Rond de Detroit Motorshow van januari 2007, waar Mazda de concept car voor het eerst aan het publiek toont, zullen er meer details over de Ryuga bekend worden.