Op de autoshow in Los Angeles laat het Italiaanse ontwerphuis Giugiaro hun interpretatie zien van de Ford Mustang. "Toen we de nieuwe Mustang voor het eerst zagen, wisten we één ding zeker: daar moeten we mee aan de slag."

Op de autoshow in Los Angeles laat het Italiaanse ontwerphuis Giugiaro hun interpretatie zien van de Ford Mustang. "Toen we de nieuwe Mustang voor het eerst zagen, wisten we één ding zeker: daar moeten we mee aan de slag."
Giugiaro heeft voor de LA Auto Show een Ford Mustang bewerkt. Het is niet voor het eerst dat de Italianen deze auto aanpakken, in 1965 stond er al eerder een door hun bewerkte Mustang op een Amerikaanse autobeurs. Fabrizio Giugiaro verklaart: "De nieuwe Mustang vonden we het mooiste sinds het origineel uit 1964. Toen we hem voor het eerst zagen, wisten we één ding zeker: daar moeten we mee aan de slag."
Het Italiaanse ontwerphuis heeft het voor elkaar gekregen om de Mustang wat compacter te laten ogen. Daarvoor is de overhang aan de achterzijde verminderd en zijn de lijnen van de auto aangepast. Door de korte overhang aan de achterzijde ziet de auto er veel meer uit als een hatchback. De concept car is daarnaast wat breder dan de productieauto; vooraan drie centimeter en achteraan acht.
In het interieur is een indrukwekkend gewelfd dashboard geplaatst en de stoelen zijn voorzien van koeienhuid. De achterruit loopt door tot in het dak; deze constructie bestaat uit één glaspaneel. Ook zijn er vleugeldeuren en de achterlichten, die bestaan uit drie losse units, geven een dikke knipoog naar de eerste Mustang. Volgens de laatste mode staat deze concept car op grote 20 inch wielen.
Tot slot is ook de techniek aangepakt. De 4,6-liter V8 is aangepakt door Ford Racing. Door een supercharger wordt het vermogen omhooggeschopt tot liefst 500 pk, terwijl deze krachtbron er normaal 300 levert. Het onderstel is voorzien van het Ford Racing Handling Pack. "Deze Mustang rijdt net zo goed als die er uitziet," verklaart Giugiaro. "Hij is de 30.000 manuren dubbel en dwars waard."