'Meer varianten Toyota Prius'

Een Amerikaanse Toyota-chef zinspeelt op een uitbreiding van het Prius-programma. Dat kan het merk helpen om het doel van een miljoen hybride-auto?s per jaar te halen.
Een Amerikaanse Toyota-chef zinspeelt op een uitbreiding van het Prius-programma. Dat kan het merk helpen om het doel van een miljoen hybride-auto?s per jaar te halen.
De Amerikaanse verkoopdirecteur van Toyota, Jim Lentz heeft op de SEMA-tuningbeurs in Las Vegas gezegd dat hij een uitbreiding van het Prius-programma wel ziet zitten. Hij denkt daarbij in elk geval aan een compacte auto en ook een stationwagen en een crossover moeten er volgens hem komen. Toyota heeft zich ten doel gesteld in het volgende decennium een miljoen hybride auto?s te verkopen. 'Daarvoor is een uitbreiding van het modellen-aanbod nodig. De naam Prius is bijzonder sterk dus de kans is groot dat we daarop voortborduren.'
Toyota verkoopt meer dan de helft van alle hybride voertuigen in de VS. Vorig jaar zijn wereldwijd 235.000 hybrides verkocht; vier keer zo veel als Honda, die wereldwijd op de tweede plaats staat in dit segment.
Tip de redactie