De nieuwe Honda CR-V is een stuk flamboyanter dan zijn voorganger. Hij wordt bovendien hoger in de markt gezet dan zijn voorganger.

De nieuwe Honda CR-V is een stuk flamboyanter dan zijn voorganger. Hij wordt bovendien hoger in de markt gezet dan zijn voorganger.
 
Het doos-achtige is bij de Honda CR-V helemaal verdwenen. De nieuweling heeft daarnaast een wat opvallender styling dan zijn voorganger. Opvallend is verder dat de nieuwe CR-V kleiner is. De lengte slinkt met elf centimeter. Ook het reservewiel is van de achterklep verdwenen. De binnenruimte blijft gelijk.
In het interieur kan het nodige worden gedaan met de ruimte. Zo is de achterbank over een lengte van vijftien centimeter te verschuiven en heeeft de bagageruimte een ‘etage’ zodat de ruimte in tweeën wordt verdeeld.
Honda gaat met het nieuwe model de concurrentie aan met de BMW X3. Daar is de prijs ook naar – de Japanner kost minimaal 33 mille. De rij-eigenschappen zijn er op vooruit gegaan. Dat komt bijvoorbeeld doordat het zwaartepunt lager ligt. In de bochten rolt hij minder rond zijn lengte-as en ook de rechtuitstabiliteit is er op vooruit gegaan.
 
De volledige rij-impressie met de Honda CR-V staat in AutoWeek 45, die op 8 november in de winkels ligt.