AMSTERDAM - De Duitse tuner Geiger Cars heeft de Corvette C6 voorzien van een compressor. Het resultaat is de SC 524 Kompressor. Die is zelfs nog wat sneller dan de Corvette Z06, de machtigste productie-Corvette ooit.

Geiger Cars kan de compressor op elke Corvette C6 bouwen: handgeschakeld of automaat, coupé of carbiolet: het maakt niet uit. Ook kan een geheel nieuw exemplaar met compressor worden besteld of kan een gebruikte C6 worden ingeleverd voor ombouw.


Geiger voegt een nieuw luchtinlaatsysteem toe, twee sportluchtfilters en een sportuitlaatsysteem

De Eaton compressor schroeft de standaard 404 pk van de C6 op naar 524 pk. Het maximale koppel is 637 Nm. De SC 524 Kompressor gaat er in 3,7 seconden mee van 0 naar 100 en haalt een topsnelheid van 325 km/u. Toevallig is dat net 0,2 seconden en 5 km/u sneller dan de Corvette Z06, die met 512 pk ook wat minder vermogen heeft.

Indrukwekkende eindpijpen

Naast de compressor past Geiger de Corvette aan net een nieuw luchtinlaatsysteem, twee sportluchtfilters een roestvrijstalen speciaal spruitstuk en een sportuitlaatsysteem met vier indrukwekkende eindpijpen.

De complete ombouw kost 23.371 euro. Wie wat minder wil kan ook alleen kiezen voor de compressor. Dan heeft de Corvette SC 493 Kompressor en kost de ombouw 17.366 euro.

Interieur

Daarnaast kan het interieur van de C6 geheel naar wens van de klant worden aangepast en zijn verchroomde wielen in de maat 20 inch die 6.999 euro per set kosten. Ook kan het remsysteem worden aangepast op de nieuw verworven kracht van de Corvette Kompressor. Dat kost 3.595 euro.