AMSTERDAM - De Renault Mégane is gefacelift. Nieuwe bumpers, lampen, een herzien motorenaanbod en het model kan er weer een tijdje tegenaan.

Het grootste nieuws van de gewijzigde Renault Mégane is dat er voortaan ook een 150 pk 2,0-liter dCi diesel in het programma zit. De krachtbron levert een maximaal koppel van 340 Nm en geeft de Mégane een gemiddeld verbruik van 5,4 liter op 100 kilometer. De sprint van 0 naar 100 gaat in 8,4 seconden. De 130 pk 1,9-liter dCi in de Mégane is voortaan voorzien van een roetfilter en kan worden gekoppeld aan een automaat.


De koplampen, grille en voorbumper zijn opnieuw vormgegeven

De andere diesels en de benzinemotoren blijven ongewijzigd. Dat betekent dat er naast deze sterke diesels een 105 pk en een 85 pk dCi zijn en de benzinemotoren zijn een 1,4-liter met 100 pk, een 1,6-liter met 110 pk een 2,0-liter met 135 pk, een turboversie met 165 pk en de 225 pk sterke 2,0-liter 16V uit de Mégane RS.

Buitenkant

De wijzingen aan het uiterlijk zijn bescheiden gebleven. De koplampen, grille en voorbumper zijn opnieuw vormgegeven. De mistlampen in de bumper zijn verder naar de zijkant geplaatst, zoals dat voorheen al het geval was bij de RS. Aan de achterzijde zijn de lampen voortaan doorzichtig. De achterbumper van de gefacelifte Mégane is afkomstig van de RS.

De uitrusting is uitgebreid met parkeersensoren; ook zijn er een licht- en regensensor en zijn er nieuwe ´flat blade´-ruitenwissers. In het interieur is een koolstoffilter geplaatst. Tot slot is de Mégane voorzien van het Carminat II navigatiesysteem. Deze doorontwikkeling van het Carminat-systeem is volgens de fabrikant gemakkelijker te gebruiken en heeft een groter geheugen.

De vernieuwde Renault Mégane wordt rond de helft van februari bij de Nederlandse dealers verwacht.