Logistiekdienstverleners Simon Loos en Peter Appel Transport hebben donderdag bekendgemaakt te fuseren en verder te gaan onder de naam Simon Loos. Met de samenvoeging ontstaat een transportonderneming met veertienhonderd vrachtwagens.

De fusie moet het nieuw te vormen bedrijf in staat stellen te blijven investeren in zaken als digitalisering en verduurzaming. "Wij anticiperen op het logistieke landschap en de eisen van morgen", zegt Peter Appel in een reactie.

Aangezien zowel Simon Loos als Peter Appel Transport actief zijn in de zogeheten foodretail en voor een groot deel voor dezelfde klanten werken - Albert Heijn is er een van - lag een fusie voor de hand, zeggen de ondernemingen.

"Onze bedrijven sluiten naadloos op elkaar aan. Deze stap is dan ook meer dan logisch met het vizier op morgen. En het biedt tevens allerlei nieuwe mogelijkheden voor onze klanten, partners en medewerkers", aldus Simon Loos

Bij het nieuwe Simon Loos werken dadelijk ruim drieduizend mensen, verspreid over meer dan zestig standplaatsen in Nederland.