BMW heeft de in 2017 gepresenteerde 5 Serie aangepakt voor een tussentijdse update. De auto ondergaat aanpassingen aan de voor- en achterzijde en ook onderhuids veranderde er het een en ander. De BMW 6 Serie Gran Turismo profiteert eveneens van de verbeteringen.

De gefacelifte versies van de BMW 5 en 6 Serie zijn te herkennen aan anders ingedeelde koplampen, een gewijzigde voorbumper en een andere grille. De achterzijde heeft eenzelfde metamorfose ondergaan.

BMW voorziet de vier- en zescilinder benzinemotoren voortaan van mild-hybridtechniek. Dat systeem kan tijdens de acceleratie tijdelijk 11 pk extra leveren of de verbrandingsmotor ontzien wanneer er rustig gereden wordt.

De plug-inhybrideaandrijflijn kan voortaan ook in de BMW 5 Serie Touring geleverd worden. Daarnaast komt de bestuurder dankzij verbeteringen aan de techniek nu tot maximaal 62 kilometer ver op een acculading. De stationwagen haalt maximaal 56 kilometer.

Daarnaast komt BMW met een krachtigere versie van zijn plug-inhybrideaandrijflijn, de 545e xDrive Sedan. In dit geval maakt de 184 pk sterke viercilinder motor plaats voor een 286 pk sterke zescilinder motor. Deze werkt samen met dezelfde 80 kW (109 pk) sterke elektromotor als in de 530e.

Van de BMW 6 Serie Gran Turismo komt geen stekkerhybride. Wel worden alle motoren voortaan ondersteund met mild-hybridtechniek.

De BMW 6 Serie Gran Turismo is zeldzaam in Nederland. (Foto: BMW)

Kijk voor meer foto's op AutoWeek.nl