Rolls-Royce heeft in de eerste helft van dit jaar flink meer nieuwe auto's verkocht. Dankzij de toevoeging van een SUV aan het aanbod nam het aantal leveringen met 42,3 procent toe tot 2.534 exemplaren.

Volgens moederbedrijf BMW is er nog altijd "exceptioneel veel" vraag naar de Rolls-Royce Cullinan, de eerste SUV van het Britse merk. BMW en Rolls-Royce rekenen dan ook op een goed verkoopjaar. Ook heeft het merk al een flink aantal orders voor het eerste kwartaal van 2020 binnengesleept.

Juni was eveneens een goede maand voor Rolls-Royce. Het merk verkocht wereldwijd 506 exemplaren, een toename van 42,5 procent ten opzichte van dezelfde maand een jaar eerder.

Dat een SUV belangrijk is, bleek eerder al uit de verkoopresultaten van Lamborghini. Het Italiaanse merk zag het aantal registraties in het afgelopen half jaar met 96 procent toenemen. Van de 4.553 verkochte exemplaren waren er 2.693 van het type Urus.

Kijk ook op AutoWeek.nl