Ondanks de weerstand tegen SUV's, laten de verkoopresultaten bij Lamborghini zien waarom steeds meer fabrikanten een dergelijk voertuig in het aanbod willen. Het merk zag de verkoop in het eerste half jaar met 96 procent toenemen.

Tot en met juni leverde Lamborghini wereldwijd 4.553 auto's af, tegenover 2.327 exemplaren in dezelfde periode een jaar eerder. De stijging kan worden toegeschreven aan de SUV van het merk, de Urus. Van dat model werden 2.693 exemplaren afgeleverd.

De Lamborghini Huracán werd 1.211 keer verkocht, terwijl er van de Aventador 649 exemplaren geregistreerd werden.

De Verenigde Staten is grootste afzetmarkt van Lamborghini. Daar werden 1.543 stuks afgeleverd, een stijging van 128 procent. In Europa, met Midden Oosten en Afrika werden 1.826 nieuwe Lamborghini's geregistreerd. In Azië gingen 1.184 exemplaren op kenteken.

Concurrent Ferrari wil op termijn ook een SUV lanceren, net als Aston Martin. Merken als Porsche en Maserati gingen Lamborghini voor.

Kijk voor meer informatie op AutoWeek.nl