De nieuwe Volkswagen Golf die later in 2019 op de markt verschijnt, wordt uitgerust met zogeheten mild-hybridtechniek.

Kijk voor meer informatie op AutoWeek.nl

De Duitse autobouwer presenteerde vorige week een nieuw hybride systeem dat op 48 volt werkt en een eigen startgenerator heeft. Dit nieuwe systeem was gekoppeld aan de 1.5 TSI 4-cilinderkrachtbron van Volkswagen.

Nu is duidelijk geworden dat de nieuwe Volkswagen Golf als eerste zal worden voorzien van deze aandrijflijn. De mild-hybridtechniek kan met de 1.0 TSI- of 1.5 TSI-benzinemotor worden geleverd.

Deze motoren zijn standaard aan een DSG-automaat met dubbele koppeling gekoppeld. Het merk claimt, afhankelijk van het rijgedrag, een brandstofbesparing van 0,4 liter per 100 kilometer. Na de Golf introduceert Volkswagen het systeem in meer modellen.

Bij mild-hybridtechniek heeft de krachtbron geen dynamo en startmotor, maar een elektromotor. Deze wordt gevoed door een aparte accu. De elektromotor kan de brandstofmotor niet alleen starten, maar ondersteunt ook bij het optrekken en kan een deel van aandrijving overnemen als er op de snelweg wordt gereden. De accu wordt weer opgeladen tijdens het remmen en door de auto te laten uitrollen.

Het systeem heet mild hybrid, omdat er in tegenstelling tot een volwaardige hybride geen sprake is van hoogspanningstechniek en er dus ook geen groot en zwaar accupakket nodig is.

Kijk voor meer informatie op AutoWeek.nl