De BMW Group heeft in februari 171.501 voertuigen verkocht, een daling van 4,1 procent ten opzichte van dezelfde maand een jaar eerder. De elektrische i3 deed het wel beter.

Gemeten over de eerste twee maanden van het jaar steeg de verkoop van het elektrische model met 19,8 procent. Het aantal registraties van geëlektrificeerde modellen van de groep, waaronder de plug-inhybride BMW's en Mini's, viel in die periode juist 0,4 lager uit.

Het merk BMW zag de verkoop in februari met 4,7 procent teruglopen tot 148.012 exemplaren. De oorzaak wordt gezocht in de overgang naar de nieuwe 3 Serie, die vanaf maart leverbaar is.

De verkoop van het oude model lag de afgelopen twee maanden daarom 13,4 procent lager. Bij Mini daalde het aantal registraties met 1,1 procent naar 23.068 stuks.

China blijft met 44.582 exemplaren in februari veruit de belangrijkste afzet markt voor de BMW Group, gevolgd door de Verenigde Staten en Duitsland.

Vorige maand werden vooral meer auto's verkocht in Japan en het Verenigd Koninkrijk, met plussen van respectievelijk 5,5 en 4,1 procent.