Hyundai Motors heeft in het tweede kwartaal van dit jaar 14 procent minder winst gemaakt. De Zuid-Koreaanse fabrikant verdiende 626,79 miljoen dollar, omgerekend zo'n 534 miljoen euro.

In dezelfde periode vorig jaar lag de nettowinst op ongeveer 621 miljoen euro.

Met name de lagere verkoop in de Verenigde Staten speelt Hyundai parten. Daar verkocht het merk in het tweede kwartaal 335.000 voertuigen, een daling van elfduizend stuks ten opzichte van 2017.

Ook in China, de grootste afzetmarkt van Hyundai, daalde het aantal registraties. De afgelopen periode lag de verkoop op 349.000 stuks, een daling van 3,4 procent.

In Europa viel de verkoop met 279.000 nieuwe voertuigen daarentegen 1,9 procent hoger uit.

Wereldwijd werden in het afgelopen kwartaal desondanks minder auto's verkocht dan in het tweede kwartaal van vorig jaar, 2,195 miljoen tegenover 2,202 miljoen.

Kijk ook op AutoWeek.nl