Groupe Renault heeft het afgelopen jaar bijna 10 procent meer voertuigen verkocht dan in dezelfde periode een jaar eerder.

Groupe Renault, bestaande uit de personen- en bedrijfswagendivisies van Renault, Dacia, Alpine en de merken Lada, Jinbei en Huasong, heeft zijn verkoopcijfers in het eerste halfjaar van 2018 met 9,8 procent zien toenemen tot 2.067.695 exemplaren wereldwijd.

Renault zelf was goed voor 1.378.583 verkochte exemplaren, waaronder bedrijfswagens. Dacia leverde 378.095 voertuigen af. Het ging om een recordaantal van 281.225 exemplaren in Europa.

Het Russische merk Lada zag de verkoop het laatste halfjaar met maar liefst 24 procent toenemen tot 186.526 voertuigen.

Renault Samsung Motors, de Zuid-Koreaanse fabrikant binnen Groupe Renault verkocht met 38.580 exemplaren 26,9 procent minder wagens ten opzichte van vorig jaar. 

Regio's

In Europa steeg de verkoop van Groupe Renault met 4,4 procent naar 1.070.718 personenauto's en bedrijfswagens. Renault zelf groeide in Europa met 1,1 procent. De Clio is het populairste model van het merk.

Buiten Europa namen de verkoopcijfers van Groupe Renault met 16,4 procent toe. In Zuid- en Midden-Amerika werden 18,1 procent meer voertuigen verkocht.

In de regio Asia-Pacific steeg het aantal registraties met 69,5 procent, terwijl in Eurazië 15,1 procent meer voertuigen afgeleverd werden.

In Afrika, het Midden-Oosten en India liep de verkoop echter met 4,5 procent terug.

Kijk voor meer informatie op AutoWeek.nl