Rolls-Royce heeft gedurende de eerste zes maanden van dit jaar wereldwijd 13 procent meer auto's verkocht dan in dezelfde periode een jaar eerder.

Volgens de Britse fabrikant presteren de Europese en Amerikaanse markten naar behoren, terwijl er in China sprake is van herstel. De vraag vanuit het Midden-Oosten blijft achter, aldus Rolls-Royce.

De resultaten van het merk hebben een zetje gekregen met de eerste leveringen van de nieuwe Phantom. Daarnaast heeft Rolls-Royce hoge verwachtingen van de in mei gelanceerde Cullinan, de eerste SUV van het merk.

Volgens Rolls-Royce is de vraag naar beide modellen "buitengewoon groot". De stijgende vraag naar de modellen van het merk heeft geresulteerd in vijftig nieuwe arbeidsplaatsen. Er zijn nu meer dan achttienhonderd mensen bij Rolls-Royce in dienst.

De fabrikant meldt tenslotte dat vrijwel alle modellen van het merk tegenwoordig volledig naar wens van de klant samengesteld worden. Rolls-Royce speelt hier zelf op in door middel van speciaal gebouwde series, waaronder de Adamas-collectie van de Wraith- en Dawn-modellen.