De Hyundai i20 voor Europa ondergaat een aantal wijzigingen. De auto krijgt onder meer een nieuwe grille en andere achterlichten.

De grille in het front van de vernieuwde i20 is voortaan anders van vorm.

Aan achterzijde is Hyundai grondiger te werk gegaan. Achterop monteert het merk niet alleen nieuwe achterlichtunits, ook krijgt de kentekenplaat voortaan een plek op de achterklep.

Aan zowel de voor- als de achterzijde zijn nieuwe bumpers geplaatst met aan de voorkant andere mistlampen. Daarnaast komen er nieuwe lichtmetalen wielen beschikbaar.

De i20 is voortaan ook verkrijgbaar met een Phantom Black gespoten dak. Tevens kan er een panoramisch dak gemonteerd worden.

De rest van de koets is in de nieuwe kleuren Tomato Red, Champion Blue en Clean Slate leverbaar, al blijven kleuren als Passion Red, Sleek Silver, Stardust Grey, Polar White en Phantom Black ook beschikbaar.

Techniek

De S- en SE-uitvoeringen krijgen standaard een 7-inch infotainmentdisplay in de middenconsole, een scherm dat hoort bij een infotainmentsysteem dat met Apple CarPlay en Android Auto overweg kan.

Hyundat levert de vernieuwde i20 met een 100 pk sterke 1.0 T-GDI, een krachtbron die gekoppeld is aan een handgeschakelde vijfbak. De 120 pk sterke variant heeft een handgeschakelde zesbak.

De 100 pk sterke motor is ook leverbaar in combinatie met een zeventraps automaat met dubbele koppeling. Op de motorenlijst staat verder een atmosferische 1,2-liter motor met 75 of 84 pk. Een start-/stopsysteem is standaard op de i20.

Het pakket aan veiligheidssystemen omvat technologie als Lane Departure Warning, Lane Keeping Assist, een noodremsysteem, automatisch grootlicht en Driver Attention Alert.

Kijk voor meer foto's op AutoWeek.nl