Citroën-CEO Linda Jackson heeft tijdens de Autosalon van Genève een deel van de internationale groeiplannen van haar merk belicht.

Citroën heeft zich als doel gesteld om meer buiten Europa te verkopen.

Waar het merk vorig jaar 26 procent van zijn verkopen buiten het continent realiseerde, moet dat percentage in 2020 op 45 procent liggen.

Citroën richt zich voor groei onder andere op delen van de Zuid- en Midden-Amerikaanse markt. Het merk zegt de C4 Cactus nu ook in Brazilië te willen bouwen.

Dat model moet vervolgens niet alleen in daar, maar ook in Argentinië, Uruguay, Paraguay en Colombia op de markt verschijnen.

De nieuwe Jumpy moet daarnaast straks ook in Rusland van de band rollen. Bovendien wil het merk nieuwe markten betreden.

Citroën bevestigt verder dat het ook de Iraanse automarkt wil veroveren. Binnen drie maanden moet de C3 daar verkocht worden. In 2016 werd door moederbedrijf PSA al een nieuwe joint-venture opgericht met het Iraanse Saipa.

Citroën zegt veel te verwachten van voor de Chinese markt aangepaste variant van de C3, een auto die in de tweede helft van dit jaar daar verschijnt.

Kijk voor meer informatie op AutoWeek.nl