Nieuwe Toyota Auris maakt zijn debuut

Toyota heeft op de Autosalon van Genève een volledig nieuwe Auris gelanceerd. Het model komt met twee hybride aandrijflijnen op de markt.

De compleet nieuwe generatie Auris is 4 centimeter langer en 3 centimeter breder dan zijn voorganger. De wielbasis nam daarnaast met 4 centimeter toe. De koets zelf is 2,5 centimeter lager dan voorheen, om de auto een dynamischer voorkomen te geven.

Het lagere zwaartepunt en een multilink-achterwielophanging moeten samen met een hogere stijfheid van de koets tevens ook in een meer dynamisch rijgedrag resulteren.

Aandrijving

Op de bestellijst zet Toyota niet één, maar twee hybride aandrijflijnen, iets wat we straks bij alle volumemodellen van het merk gaan zien. Het aanbod begint met een 122 pk sterke 1,8-liter grote hybrideversie, dezelfde aandrijflijn als in de C-HR.

De tweede optie is de sportiever georiënteerde 180 pk-variant, een versie waarbij de 1.8 is vervangen door een volledig nieuwe 2,0-liter krachtbron.

Natuurlijk voorziet Toyota de nieuwe Auris van Toyota Safety Sense, het uitgebreide pakket van actieve veiligheidssystemen. Het omvat onder meer rijstrookwaarschuwing, automatisch grootlicht, een botspreventiesysteem met voetgangersdetectie, adaptieve cruisecontrol en verkeersbordherkenning.

Kijk voor meer foto's op AutoWeek.nl

Lees meer over:
Tip de redactie