De Mazda CX-5 ondergaat een reeks kleine technische wijzigingen. De aanpassingen hebben alleen betrekking op de SkyActiv-G benzine- en SkyActiv-D-dieselmotoren.

Mazda past onder andere de zuigers van zowel de SkyActiv-G 2.0 als de 2.5-variant aan om trillingen te reduceren. Deze zuigers moeten ook de weerstand in de motor verlagen.

Tevens monteert het merk aangepaste injectoren, exemplaren die efficiënter zijn dan de units die nu in de SkyActiv-G-blokken zitten. Daarnaast heeft Mazda het motormanagementsysteem tegen het licht gehouden.

Bovenstaande zaken moeten het brandstofverbruik en de loop van de motoren verder verbeteren.

De 2,5-litervariant van de benzinemotor wordt voortaan uitgerust met cilinderuitschakeling. Dit betekent bij lage motorbelasting dat twee van de vier cilinders, de nummers twee en drie, uitgeschakeld worden.

Daarnaast ondergaat ook de 2.2 SkyActiv-D een aantal aanpassingen.

Het merk introduceert een 190 pk sterke variant die 450 Nm aan trekkracht levert. Het lijkt erop dat deze versie in elk geval in thuisland Japan dient ter vervanging van de 175 pk en 420 Nm sterke versie.

Tot slot krijgt de CX-5 in Japan een 360-gradencamera.

Kijk voor meer informatie op AutoWeek.nl