Het Franse autoconcern PSA Peugeot Citroën heeft in 2017 wereldwijd de verkoop met meer dan 15 procent verhoogd, tot ruim 3,6 miljoen voertuigen. Volgens het bedrijf werd daarmee voor het vierde jaar op rij de verkoop opgevoerd.

In Europa klom de verkoop met meer dan 23 procent tot bijna 2,4 miljoen voertuigen. In dat cijfer zijn sinds augustus ook de merken Opel en Vauxhall verwerkt die zijn overgenomen van het Amerikaanse General Motors (GM).

In het Midden-Oosten en Afrika lag de verkoop ruim 61 procent hoger, geholpen door een goede verkoop in Iran. Ook in Latijns-Amerika en Rusland werden meer auto's aan de man gebracht.

In China en Zuidoost-Azië gingen de zaken echter minder door een flinke verkoopdaling. Wel trekt de verkoop in die regio sinds de zomer weer aan. Elders in het Verre Oosten namen de verkopen wel toe.

Topman Jean-Philippe Imparato sprak van een uitzonderlijk jaar voor het autobedrijf, met een recordverkoop voor het merk Peugeot. De Franse rivaal Renault liet maandag weten dat vorig jaar het recordaantal van 3,8 miljoen auto's werd verkocht.