General Motors (GM) en Volvo Cars hebben het afgelopen jaar meer auto's in China verkocht dan het jaar ervoor. De Amerikaanse fabrikant verkocht een recordaantal van 4,04 miljoen voertuigen, terwijl Volvo een stijging van 25,8 procent noteerde. 

De Zweedse autobouwer, in handen van de Chinese Zhejiang Geely Holding, verkocht vorig jaar 114.410 voertuigen in China. In Azië als geheel werden 152.668 nieuwe Volvo's op kenteken gezet, een stijging van 20,9 procent.

In het EMEA-gebied, dat Europa, het Midden-Oosten en Afrika beslaat, verkocht Volvo het grootste aantal voertuigen, 320.988 stuks. Dit aantal komt neer op een stijging van 3,3 procent.

In totaal leverde Volvo wereldwijd een recordaantal van 534.332 auto's af, 7 procent meer dan in 2016.

Met ruim 4 miljoen verkochte voertuigen is China nu voor het zesde opeenvolgende jaar de belangrijkste afzetmarkt voor GM. Het merk Buick behaalde er een aantal van 1,18 miljoen voertuigen.

Baojun, de GM joint venture met het Chinese SAIC Motor, verkocht het afgelopen jaar 996.629 auto's. Daarnaast werden er 175.486 nieuwe Cadillac's geregistreerd.