Alfa Romeo heeft in Genève de aandacht gericht op de non-QV uitvoeringen van de nieuwe Giulia.

De Giulia was reeds als extreme QV gepresenteerd, maar de informatie over de reguliere versies bleef uit. De Giulia komt beschikbaar met een 2.0liter benzinemotor met 220 pk en 330 Nm. Schakelen gaat middels een achttrapsautomaat.

Dan is er ook een nieuwe 2.2 JTD, Alfa's eerste volledig uit aluminium opgetrokken dieselblok. Het wordt leverbaar met 150 pk/380 Nm en 180 pk/450 Nm. Deze motoren kunnen met een handgeschakelde zesbak of de Q-Tronic worden geleverd.  

De 180 pk-versie komt er ook als ECO-versie, die onder de 100 gram CO2 per kilometer moet gaan zitten. 

Quadrifoglio

Het klapstuk is de Quadrifoglio, met een 2,9-liter V6 biturbo met 510 pk en 600 Nm. Daarmee gaat hij in 3,9 seconden van 0 naar 100 en bereikt hij een top van 307 kilometer per uur.

Ondanks die bloedstollende cijfers belooft Alfa een alleszins acceptabel verbruik, onder meer door toepassing van cilinderuitschakeling. Met handgeschakelde transmissie stoot de V6 198 gram CO2 per kilometer uit. 

Bekijk foto's van de Alfa Romeo Giulia in groot formaat