In tegenstelling tot wat eerder beweerd werd, zal Renaultsport de komende tijd géén hybride aandrijflijnen gebruiken in z'n modellen.

Begin augustus was er nog het nieuws dat Renault de sportieve topmodellen hybride aandrijflijnen zou geven, maar de vork blijkt nu anders in de steel te zitten.

Autocar concludeerde dat Renaultsport aan hybrides werkt op basis van een interview met Patrice Ratti, de baas van Renaultsport. In een nieuw interview heeft de Fransman echter een geheel andere boodschap: "De investering in hybride techniek is veel te groot voor Renaultsport alleen. We verkopen maar een paar duizend auto's per jaar. Een overstap op hybride techniek kan alleen als Renault als merk ineens fors inzet op dergelijke aandrijflijnen."

Ook qua techniek zouden er problemen zijn, aldus Ratti: "Het platform van zo'n toekomstige Renault moet ruimte bieden aan de hybride techniek. Bovendien zorgt zo'n aandrijflijn voor extra gewicht, wat op zichzelf ook weer een probleem is."

En een geheel elektrisch model van Renaultsport dan? "Uiteindelijk komt die er misschien, maar zeker niet op korte termijin. Voor goede prestaties heb je een groot accupakket nodig, en als je echt de performance aanspreekt - wat bij modellen van Renaultsport hoort - dan is die batterij heel snel leeg. En dan zou zo'n auto dus weer groter en zwaarder worden, en dat willen we juist niet."

Bekijk 2 foto's van modellen van Renaultsport in groot formaat