Renault mag dan niet met een plug-inhybride komen, de Mégane moet door het Hybrid Assist-systeem toch een laag verbruik krijgen.

Dat zei Michael van der Sande, Renaults Senior Vice-President Global Marketing, tijdens de IAA in Frankfurt.

Renault-Nissan heeft heel bewust ingezet op de elektrische aandrijflijn, en dat betekende tegelijkertijd dat het merk de plug-inhybride links laat liggen.

De Eolab Concept liet volgens Van der Sande goed zien dat Renault wel degelijk de kennis heeft om zo'n aandrijflijn te maken, maar voorlopig wordt de techniek niet in productiauto's verwacht.

Maar dat wil niet zeggen dat Renault de hybride techniek ook totaal negeert. Volgens Van der Sande komt Renault in 2017 met een Mégane met Hybrid Assist; een hybridemodule die veel goedkoper is dan een plug-inhybride aandrijflijn.

De Mégane dieselhybride moet 3 liter op 100 kilometer verbruiken en dat komt neer op een CO2-uitstoot van 76 gram per kilometer. Dat aantal is niet zo laag als met plug-inhybride aandrijving, maar volgens Van der Sande in combinatie met een vriendelijker prijskaartje een uitstekende oplossing om met de andere merken mee te doen.

Bekijk foto's van de Renault Mégane