Toen Chevrolet in januari de nieuwe Volt presenteerde, waren er nog geen definitieve getallen voor verbruik en actieradius. De hybride heeft, zo blijkt nu uit de officiële cijfers, een actieradius van 676 kilometer.

Bij de lancering van de nieuwe Volt, begin dit jaar in Detroit, liet Chevrolet al weten dat de hybride een actieradius van 'meer dan 400 mijl' (640 kilometer) zou hebben. In de aanloop naar de marktintroductie in het najaar is het officiële cijfer bekend: 420 mijl, oftewel 676 kilometer.

Op alleen het accupakket komt de Volt maximaal 53 mijl (85 kilometer) ver, het vorige model kon 38 mijl (61 kilometer) volledig elektrisch rijden. Die benzinemotor, een 1,5-liter viercilinder, verbruikt gemiddeld 6,7 l/100 km, dat is zuiniger dan het 1.4-blok uit de vorige Volt, die volgens fabrieksopgave 7,6 l/100 km dronk.

Het (theoretische) gemiddelde gecombineerde verbruik van de hele aandrijflijn staat nu op 2,7 l/100 km, dat van de eerste generatie Volt was 2,9 l/100 km. Volgens General Motors maakt 80 procent van de huidige Volt-eigenaren in de VS ritten waarbij alleen de elektrische modus wordt gebruikt.

De nieuwe Chevrolet Volt is deze herfst in de VS leverbaar vanaf 33.995 dollar, een kleine 31.000 euro. Vooralsnog zijn er geen plannen om de auto naar Europa te halen. Ook een Vauxall- of Holden-versie hoeven we niet te verwachten. Voor Opel zijn er voorlopig ook nog geen plannen.

Bekijk foto's van de Chevrolet Volt in groot formaat