Honda kiest in de nabije toekomst een andere koers: het Japanse automerk wil meer emotie in z'n productieauto's.

Die belofte deed Takahiro Hachigo, sinds een maand CEO van Honda, tijdens zijn eerste persconferentie.

Volgens Hachigo zijn de kernpunten voor Honda de komende tijd het maken van spannender auto's, niet puur streven naar kille cijfers en het beter benutten van de overzeese productiecapaciteit.

Honda zal blijven streven naar innovatieve oplossingen. Bovendien maakte de CEO bekend dat zijn merk meer allianties en joint-ventures na zal streven om de kosten de drukken en nieuwe technologieën te verwerven.

Hachigo betitelde de S660 Roadster, die vooralsnog alleen in Japan op de markt komt, als een auto die bij uitstek het nieuwe karakter van Honda laat zien.

Ook de nieuwe Civic moet dit karakter tonen. De auto, die eind dit jaar wordt gepresenteerd, zal met een nieuw platform en compacte turbomotoren meer rijplezier bieden, aldus de CEO.

Bekijk 2 foto's in groot formaat