AMSTERDAM - Naast de nieuwe 911 kunnen bezoekers van de Autosalon van Parijs zich ook vergapen aan de nieuwe Boxster. Ook bij het wijzigen van het kleine model koos Porsche voor rustige evolutie in plaats van voor radicale revolutie.

De Porsche Boxster kreeg lichte uiterlijke wijzigingen. De wielen werden wat groter en de spoorbreedte nam iets toe. De voorzijde toont duidelijke verwantschap aan de nieuwe 911. Met name koplampen, die in vergelijking met het vorige model een rondere vorm kregen. Een andere opvallende wijziging zijn de grotere luchtinlaten aan de zijkant.


Als eerste roadster heeft de Boxster hoofdairbags die uitklappen bij een zijdelingse botsing

De motor van de Boxster blijft de 6-cilinder 2,7-liter boxermotor. Hij levert voortaan echter 240 pk. Dat is 12 pk meer dan voorheen. Daarmee gaat de Porsche in 6,2 seconden van 0 naar 100 bedraagt de topsnelheid 256 km/h.

Boxster S

De Boxster S houdt de 3,2-liter 6-cilinder boxer. Die krachtbron krijgt er echter wel 20 pk bij, wat het totaal op 280 stuks brengt. De sprint van 0 naar 100 gaat in de S in 5,5 seconden en de top ligt bij 268 km/h. Bovendien is de Boxster S voorzien van een nieuwe 6-versnellingsbak. Als optie is op beide modellen een 5-traps Tiptronic leverbaar.

Airbags

Als eerste roadster heeft de Boxster hoofdairbags die uitklappen bij een zijdelingse botsing. De airbag zit verstopt achter de bekleding van het portier. Als deze airbags worden geactiveerd, worden ook airbags opgeblazen die in de zijkant van de stoelen zitten.

In Nederland

Begin december wordt de nieuwe Boxster in Nederland verwacht. Over enkele weken maakt de importeur in Leusden de prijzen bekend.