Het is al enige tijd bekend dat Citroën het DS-label tot een eigen merk wil maken. In Genève lijkt de Franse autofabrikant daar het startschot voor te hebben gegeven.

Citroën zet in Parijs z'n DS modellen in het zonnetje. Om te beginnen is er een licht gewijzigd logo. We zien de bekende DS-letters waaronder nu de aanduiding 'DS Automobiles' is geschreven.

Volgens Citroën is het Franse woord voor auto's gekozen om de Franse oorsprong van het merk te benadrukken. Of die toelichting nodig was, is een tweede. 

Ook maakt DS z'n nieuwe lijfspreuk bekend. Die luidt "Spirit of Avant-Garde'. Dit is weer in het Engels geschreven, 'om de internationale ambities van het merk' te laten zien.

Vernieuwde DS5

Verder heeft Citroën de vernieuwde DS5 in Genève geparkeerd. Het model staat er onder andere als Moon Dust, een wilderig aangeklede versie met extra chroom, bruin leer en andere glimmers. Ook de vorig jaar in Parijs getoonde Divine DS Concept moet de nodige aandacht op zich vestigen.

De DS 21 Pallas op de foto's is opgetrommeld om het verleden met het heden te combineren. Zo is hij in de introductiekleur van de vernieuwde DS5 gespoten: Ink Blue.

Bekijk 11 foto's in groot formaat