Cadillac werkt aan een nieuwe limousine, de CT6. Vandaag geeft het merk meer informatie over de productie van de auto.

Amerikaanse auto's staan over het algemeen niet bekend om hun lage gewicht, zeker niet als we in de stal van Cadillac kijken. Het merk wil het luxueuze verleden laten herleven en met een nieuw topmodel - de CT6 - moet dat helemaal gaan lukken. Om het gewicht van het nieuwe (voorlopige) vlaggenschip binnen de perken te houden, werkt Cadillac met nieuwe materialen.

Cadillac heeft in de fabriek in Detroit een productielijn in elkaar gezet waar meer dan 200 robots klaarstaan voor hun nieuwe taak. Met een nieuwe techniek kunnen aluminium delen vrijwel naadloos in de carrosserie van de CT6 worden gelast. Volgens de Amerikanen krijgt de CT6 - die ook als hybride komt - daarmee de grootste stijfheid in z'n klasse. Bovendien wordt hij relatief licht; volgens Amerikaanse media gaat de CT6 minder dan 1.700 kilo wegen. Ter vergelijking: de instapversie van Cadillacs kleinste, de ATS, legt minimaal 1.559 kilo in de schaal. 

Bekijk foto's van de Cadillac CT6 in groot formaat