Lexus introduceert volgende week op de NAIAS autoshow in Detroit een nieuw topmodel: de GS F.

Lexus kiest opvallend genoeg voor een atmosferisch blok, dus een motor zonder turbo of supercharger. Opvallend, omdat alle concurrenten turbo's (E 63 AMG, M5, RS6) of een Supercharger (XFR-S, CTS-V) gebruiken.

De 5,0-liter V8 kennen we al uit de RC F. Het blok is ook hier goed voor 477 pk en 527 Nm. De concurrentie mobiliseert 550 (XFR-S) tot 640 pk (CTS-V). Schakelen gaat met een achttrapsautomaat. 

De GS F heeft achterwielaandrijving. Een 'afgetraind onderstel', een extra stijve carrosserie en het Torque Vectoring Differential moeten ervoor zorgen dat de auto uitblinkt bij het betere bochtenwerk. Het differentieel kent drie modi: Standard, Slalom (zeer direct) en Track (voor op het circuit).

De auto weegt 1.830 kg en is 4,92 meter lang. De breedte is 1,85 meter en de GS F is 1,44 meter hoog.

Lexus geeft nog geen prestatiecijfers prijs, die volgen waarschijnlijk volgende week bij het daadwerkelijke showdebuut in Detroit.

Bekijk foto's van de Lexus GS F in groot formaat