Cadillac heeft momenteel met name in Europa moeite om de kopers naar de showroom te lokken. Uit de doelstellingen voor de lange termijn blijkt dat het merk er vertrouwen in heeft het tij te kunnen keren.

Kersverse topman Johan de Nysschen uitte op een evenement in Shanghai de doelstelling dat zijn merk in 2020 500.000 auto's per jaar moet verkopen. Dat meldt persbureau Reuters.

Als Cadillac deze doelstelling haalt, dan betekent dat ongeveer een verdubbeling ten opzichte van 2013. Toen verkocht het Amerikaanse merk wereldwijd 250.830 auto's.

Een modellenoffensief moet Cadillac helpen te verkopen te verdubbelen. Zo is het merk momenteel druk aan het testen met vlaggenschip CT6, een auto die boven de XTS in het gamma moet komen.

Uiteraard speelt het thuisland een belangrijke rol in de groeiplannen, maar ook verkoopsucces in China moet hierbij helpen. Tot nu toe ontwikkelt de markt zich daar goed voor Cadillac; in 2013 stegen de verkopen in het Aziatische land met maar liefst 67 procent naar 50.005 stuks.