De Mercedes-Benz Vito betreedt eind 2015 de Verenigde Staten onder de naam Metris. Het is voor het eerst dat Mercedes een middelgroot busje op de Amerikaanse markt brengt.

Om de Amerikanen alvast lekker te maken voor de bestel- en personenversie heeft Mercedes-Benz de hulp in geroepen van een aantal Amerikaanse bedrijven.

Zij hebben de Vito, die in de VS als Metris door het leven gaat, op vier verschillende manieren onder handen genomen. Daarmee wil Mercedes laten zien dat de Vito, net als de in Amerika reeds bekende Sprinter, van alle markten thuis is. 

RENNtech heeft de Vito omgebouwd tot een soort feestbus (zie foto). Hij heeft een uitklapbaar dak, dat als achtergrond voor een DJ-set dient. Daarnaast heeft de auto grote wielen en een overvloed aan neonverlichting. 

HQ Custom Design maakt van de Vito een luxepersoonsvervoerder. Het model heeft leren bekleding en sfeerverlichting voor de zitplaatsen achterin, en volgens de ontwerpers is de auto voorzien van "het beste" op het gebied van multimediasystemen. 

RADO geeft de Vito de nuttig functie van een brandweervoertuig. De auto wordt gebruikt als mobiel communicatiecentrum.

Garmin doopt de auto tot 'Mobile Golf Pro Shop'. De Vito is in dit geval een golfsimulator en geeft golfers aan de hand van het infotainmentsysteem informatie over hun spel. 

Bekijk foto's van de Mercedes-Benz Vito