Hyundai heeft donderdag schetsen van de nieuwe i20 vrijgeven, die voor de Europese markt bestemd is.

Daarmee lijkt het waarschijnlijk dat er donderdag inderdaad beelden zijn uitgelekt van het model, en niet van het licht afwijkende type dat bestemd is voor Indase markt.  

De lichten op de officiële schetsen zijn dezelfde en ook de kenmerkende zwarte C-stijl duikt hier op.

De nieuwe i20 profiteert van het Fluidic Sculpture 2.0-design. Ook de succesvolle i10 profiteert hiervan. De auto is volgens Hyundai iets groter, breder en lager dan zijn voorganger, waardoor de auto volwassener oogt. De wielbasis is de langste in zijn klasse en dat zorgt voor veel interieurruimte.

Ook op de ergonomie en de materialen binnenin is door de fabrikant nadruk gelegd, maar concrete uitrustingsdetails heeft Hyundai, dat de standaarduitrusting van de nieuwe i20 'rijk' noemt, niet gegeven.

Competitief segment

De i20 is volledig ontwikkeld in het designcentrum van Hyundai in het Duitse Rüsselsheim. De productie zal plaatsvinden in de Hyundai-fabriek in Turkije, waar ook de i10 van de band rolt.

Hyundai zal meer details van de i20 onthullen in de aanloop naar de Autosalon van Parijs, waar het publieksdebuut plaatsvindt.

De i20 gaat weer in een zeer competitief segment opereren, waar momenteel auto's als de Opel Corsa, Ford Fiesta, Volkswagen Polo, Renault Clio en Peugeot 208 de dienst uitmaken.

Bekijk foto's van de Hyundai i20 in groot formaat